Co je to sportovní fyzioterapie?

06.06.2023

Sportovní fyzioterapie je specializovaná oblast fyzioterapie, která se zaměřuje na prevenci zranění, léčbu a rehabilitaci sportovců. Jako sportovní fyzioterapeutky máme znalosti a dovednosti, které nám umožňují pomoci vám sportovcům maximalizovat výkon a minimalizovat riziko zranění.

Frekvence fyzioterapie závisí na konkrétní situaci a potřebách vás jako sportovce. Někteří sportovci nás navštěvují pravidelně v rámci prevence zranění, zatímco jiní nás navštěvují pouze v případě zranění nebo poúrazových stavů. Jako fyzioterapeutky můžeme poskytnout doporučení ohledně frekvence návštěv v závislosti na konkrétní situaci.

Prevence zranění

Prevence zranění je klíčovým aspektem sportovní fyzioterapie. Zde uvádíme několik tipů, jak můžete minimalizovat riziko zranění:

Rozehřátí svalů a protahování

Před cvičením nebo zápasem by měl sportovec provést rozcvičku, aby připravil své svaly na fyzickou aktivitu. Protahování je důležité, aby jste minimalizovali riziko svalových křečí a zlepšili flexibilitu. V rámci fyzioterapie vám můžeme navrhnout individuálně sadu vhodných cviků.

Správná technika cvičení

Správná technika cvičení je klíčem k minimalizaci rizika zranění. Sportovec by měl být pečlivý při provádění cviků a měl by se ujistit, že používá správnou techniku. V rámci fyzioterapie vám můžeme pomoci dosáhnout optimální techniky a případně ji individuálně upravit.

Vybavení a ochranné pomůcky

Správné vybavení a ochranné pomůcky jsou také důležité pro minimalizaci rizika zranění. Navštěvují nás sportovci z různých odvětví a pro nás samotné je sport celoživotní vášní, můžeme doporučit i Vám vhodné vybavení a pomůcky.

Zdravý pohyb

Zdravý pohyb je důležitým aspektem sportovní fyzioterapie. Zde je několik tipů, jak udržet své tělo v kondici:

Mezi zásady zdravého pohybu řadíme správnou výživu, aby sportovec mohl udržet svoji kondici a maximalizovat výkon. Měli byste jíst vyváženou stravu, která obsahuje dostatek bílkovin, sacharidů a zdravých tuků.

Nejen při výkonu je důležitá hydratace, tělo musí mít dostatek vody pro minimalizaci rizika dehydratace.

Významný podíl v dnešním vrcholovém, ale i výkonnostním sportu hraje podíl regenerace. Můžeme vám doporučit různé aktivity, ale nesmí se zapomínat na elementární věci, jako je dostatečný spánek a odpočinek.

Poúrazové stavy

Pokud se sportovec zraní, sportovní fyzioterapie může pomoci s léčbou a rehabilitací. Pacienti nás nejčastěji navštěvují v případě poranění svalů, kloubů a zlomenin. Vždy děláme maximum pro co nejefektivnější léčbu a rychlý návrat k tréninku.

S naší pomocí můžete dosáhnout vrcholových výkonů a udržet si zdraví. Navštivte nás a uvidíte rozdíl! :)

Rezervace termínů zde.

Barbora Morávková - ZnamyLekar.cz